هدف از انجام شات بلاست

هدف از انجام شات بلاست

از انواع تکنیک هایی که از آن برای پوسته زدایی و تمیزکاری سطوح متنوع استفاده می شود، شات بلاست می باشند. در واقع برای آنکه بتوان زنگ زدایی، رنگ زدایی و ریخته گری را در بهترین شکل ایفا کرد، از پرتاب ساچمه های ریز فولادی استفاده می شود. اما بهتر است در ادامه برای آنکه بدانیم، هدف از انجام شات بلاست چیست، با ما همراه باشید.

 

شات بلاست به چه صورت عمل می کند؟

اجسام متنوعی که سطح آن ها از ابعاد مختلفی برخوردار است، برای تمیز کاری به فرآیند خاصی نیاز دارند. بر این اساس، شات بلاست با پرتاب سریع و شدید ذرات فلزی که معمولا از شن و ماسه تشکیل شده است، به تمیزکاری آن ها می پردازد. البته بهتر است بدانید که اجرای ساینده به موارد ذکر شده محدود نمی شوند.

این دستگاه به صورت یک گان طراحی شده که از طراحی به روز و مدرنی در فروشگاه برادران غفوری بهره مند شده است. این دستگاه از چرخی با پره های پارویی شکل طراحی شده که با چرخش آن ها نیروی گریز از مرکز ایجاد می شود. که نتیجه آن تولید نیروی پرتابی برای تمیز کاری به وسیله مواد ساینده می باشد.

پس در طول شعاع چرشی، پره های آن در جهت تنظیم شده حرکت می کنند. که باعث برخورد به جسم مورد نظر و تمیز و صیقلی شدن سطح آن می شود. جالب است بدانید که این مواد بعد از برخورد با سطح جسم، به صورت یک کمان به درون اتاقکی مخصوص بازگشته و به صورت مجدد قابل استفاده می شود.

تنوع زیادی از انواع دستگاه های شات بلاست موجود و طراحی شده اند. پس می توانید بهترین و جدیدترین آن ها را در این فروشگاه با تضمین کیفیت و رعایت استانداردهای لازم خریداری کنید. این دستگاه از بخش های متنوعی تشکیل شده است و با هدف خاصی در صنایع استفاده می شوند. در واقع هر بخش آن، کامل کننده فعالیت و عملکرد این دستگاه محسوب می شود.

 

با چه هدفی در صنایع از شات بلاست استفاده می شود؟

با توجه به اینکه راجع به عملکرد عالی این دستگاه ذکر شد، بهتر است با اصلی ترین هدف از انجام شات بلاست آشنا شوید. به این صورت می توانید خرید آن را با آگاهی بیشتری تجربه کنید. به صورت کلی هدف از استفاده از این دستگاه، از بین بردن انواع عیوب سطحی از جمله رنگ های باقی مانده و زنگ زدگی ها می باشد.

همچنین می تواند سطح ناهموار را صاف و صیقلی کرده و آن را مورد استفاده قرار دهد. پس شات بلاست، سطوح مورد نظر را برای انجام فرآیندهای بعدی از جمله رنگ کاری، تراشکاری و آبدهی و …. آماده می کند. جالب است بدانید که عملکرد آن به حدی قدرتمند و عالی است که باعث می شود تا انواع ترک خوردگی و ساییدگی ها نیز از روی سطوح به صورت کامل از بین بروند.

با توجه به هدف استفاده از این دستگاه در صنایع متنوع، بهتر است بدانید که تمام کاری سطحی از جمله مهمترین مراحل تولید در صنایع محسوب می شود. به همین دلیل، اجرای سند بلاست بسیار حائز اهمیت می باشد و ضروری است.

سطوح متنوع در روش های تولید به هیچ عنوان عاری از ترک خوردگی، مشکل، عیب و ایراد و سایر نواقص نیستند. به این ترتیب نمی توان این سطوح را همانطور رها کرد. چرا که باعث کاهش کیفیت خواص مکانیکی محصول و ایجاد دردسر می شود. پس برای آنکه به سطحی هموار و صاف تبدیل شوند، به اجرای فرآیند سند بلاست نیازمند هستند.

به صورت کلی این دستگاه به شکل دستی و خودکار کار می کند که نوع دستی آن مدت هاست کنار رفته  است. این فرآیند  نقش مهمی را در از بین بردن سختی های سطوح و افزایش کیفیت آن بازی می کند. پس باید خرید آن را در کیفیت درجه یک تجربه کنید.

 

کلام آخر

کارشناسان فروش به شما در این زمینه کمک شایانی می کنند. می توانید در زمان خرید، با آن ها تماس گرفته و یک تصمیم عالی داشته باشید. به این صورت می توانید نیاز پروژه خود را در بهترین شکل برآورده کنید. برادران غفوری بهترین کیفیت را عرضه می کنند. در واقع آن ها سالهاست که در این حرفه فعالیت کرده و نیازی به تعریف و تمجید ندارند.

 

بیشتر بخوانید:

شات بلاست چیست و چه کاربردی دارد؟

شات بلاست میزی چیست؟

اجزای دستگاه شات بلاست

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.