شات بلاست درام چیست؟

شات بلاست درام چیست

یکی از انواع شات بلاست تولید و ساخته شده در مجتمع ماشین سازی برادران غفوری، شات بلاست درام است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که شات بلاست درام چیست و کاربرد شات بلاست درام در صنایع مختلف شامل مواردی است؟ در این مقاله پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد.

شات بلاست درام چیست؟

شات بلاست‌های درامی، دستگاه‌هایی هستند که کارهایی از قبیل زنگ‌زدایی، پوسته‌زدایی، ماسه‌زدایی، رنگ بری و جرم‌بری را بر روی انواع قطعات انجام می‌دهند. این دستگاه برای قطعات کوچک تا متوسط کاربرد بهتری دارد و در هر بار شات بلاست می‌توان قطعات زیادی را در دستگاه قرار داد.

شات بلاست درام، نوع پیشرفته و تکامل یافته شات بلاست بشکه‌ای است که نسبت به دستگاه‌های بشکه‌ای مزایای بیشتری دارند و برای کار کردن با آن‌ها به اپراتور کمتری نیاز است. در دستگاه‌های درامی به جای استفاده از بشکه، از نوار نقاله استفاده می‌شود که کاربرد آن بهتر از بشکه می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: اجزای دستگاه شات بلاست

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این مدل شات بلاست، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از سایت ماشین‌سازی برادران غفاری را مطالعه نمایید.

نحوه کار با شات بلاست درام

اپراتورها قطعات مورد نظر را به صورت فله‌ای وارد محفظه بلاستینگ دستگاه می‌کنند. پس از اینکه تمامی قطعات داخل دستگاه قرار گرفتند، درب آن بسته می‌شود و دستگاه شروع به کار می‌کند. در ابتدا نوار نقاله یا بخش درامی دستگاه، قطعات را در تمامی زوایا می‌چرخاند، سپس توربین دستگاه شروع به شلیک ساچمه‌ها به قطعات می‌کند.

 

کاربرد شات بلاست درام

این نوع شات بلاست‌ها نسبت به دیگر شات بلاست‌ها طرفداران زیادی دارند؛ چرا که راندمان بالایی از خود نشان داده‌اند و می‌توانند در کمترین زمان و با کمترین تعداد اپراتور، قطعات مورد نظر را فراهم‌ کنند. ساییده شدن قطعات نیز در این دستگاه به میزان زیادی کاهش می‌یابد و از هدر رفت سرمایه شما جلوگیری می‌کند.

شات بلاست درام تمامی بخش‌های قطعات را تمیز می‌کند و عملیات شات بلاست را به خوبی و با کمترین ضرر و زیان به اتمام می‌رساند. این دستگاه از نظر اقتصادی بودن کاملا به صرفه است و با خرید آن به سود زیادی دست خواهید یافت. در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، شیرآلات، ریخته‌گری و … این دستگاه به میزان زیادی استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: شات بلاست کابینی چیست؟

 

مزایای شات بلاست درام

  • از فناوری پیشرفته پشتیبانی می‌کند.
  • باعث ساخت قطعات مختلف می‌شود.
  • تشخیص آن دقیق‌تر از دیگر بلاست‌ها است.
  • چرخش توربین آن از توربین دیگر بلاست‌ها بیشتر است.
  • در ساخت آن از قطعات باکیفیتی استفاده می‌شود که عمر زیادی دارند.
  • سرعت بالایی دارد.
  • سر و صدای آن کم است.
  • عملکرد فوق العاده‌ای دارد.
  • قبل از مونتاژ، تمامی توربین‌ها تست می‌شوند تا با اطمینان کامل مورد استفاده قرار گیرند.
  • زمان چرخه‌های شات بلاست درام نسبت به دیگر بلاست‌ها کمتر است و در زمان یکسان شلیک بیشتری انجام می‌دهد.
  • استفاده از آن کاملا ایمن است و نشت نمی‌کند.
  • به کل قطعه جلا می‌دهد.
  • همه زوایای قطعات را تمیز می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: شات بلاست تونلی چیست؟

 

انواع شات بلاست‌های درام

شات بلاست مدل CMT220 یکی از انواع شات بلاست‌های درام است که محفظه‌ای به حجم 90 دسی‌متر مکعب دارد و ورودی آن 76 سانتی‌متر می‌باشد. ساچمه شارژ ماشین این دستگاه 300 کیلوگرم است و حجم کارگیر آن را 90 دسی‌متر مکعب تخمین زده‌اند. عملکرد شات بلاست درام مانند دیگر بلاست‌ها به کمک شلیک ساچمه‌ها انجام می‌شود و باعث تمیز کاری قطعات مختلف می‌گردد.

ماشین‌سازی برادران غفوری یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده انواع شات بلاست‌ها می‌باشد که از قطعات باکیفیت در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این شرکت این است که برای برندهای داخلی و خارجی دستگاه‌های مختلفی تولید می‌نمایند.

امیدوارم از خواندن مقاله شات بلاست درام چیست رضایت داشته باشید.

در ادامه نظرات خود را برای ما قرار دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.